Minun viikkoni: Eksyin matkalla puutarhamyymälään


Olen nähnyt viime aikoina paljon blogeissa postauksia, mihin on kerätty kuvia puhelimen kuvarullasta ja jaettu arkisia hetkiä viikon varrelta. Näitä lukiessa ajattelin, että voisin itsekin väsäillä samankaltaisen postauksen. Muistan tehneeni tällaisia juttuja ennenkin, mutta viime kerrasta on varmasti vierähtänyt jo vuosi.



1. En ole nähnyt ystäviäni pitkään aikaan, joten olin ehdottomasti innoissani kun sain Ladesta yhden parhaan ystäväni käymään. Tietenkin kahvihetkelle oli leivottava juustokakku ja pieniä marjapiirakoita.

2. Olen kovasti nautiskellut kävelylenkeistä ja joka kerta ihastelen ääneen kuinka ihanan vihreää on. Olen varma, että poikaystäväni on saanut tarpeekseni kuin osoittelen kauniita kukkia lenkkipolun varrella ja jään haistelemaan kukkia.

Jos jotain hyvää on ollut koronasta, niin ainakin olen saanut nauttia keväästä ihan täysin rinnoin. Yleensä vihreät lehdet ilmestyvät silmänräpäyksessä, mutta nyt niistä on saanut nauttia ajan kanssa pari kuukautta.


3. Kävin pitkästä aikaa parturissa ja mikä muutos sieltä tulikaan. Juurikasvu on milttei vuoden mittainen, oranssinsävy on haihtunut olemattomiin sekä hiusten latvat näyttävät enemmän kuivalta jouhelta kuin ihmisen hiukselta.

Jännitin suunnattomasti tulosta, kun ilmoitin kampaajalle että nyt leikataan hiuksen lyhyeksi. Olin suunnitellut jättäväni hiukset hieman pidemmiksi, mutta luotan todella paljon kampaajaani. Kun hän ehdotti long bob kampausta, päätin lähteä ajatukseen mukaan.  Vaikka hiukset loppuvatkin harjatessa aivan kesken ja ponnarille jää vain mitätön tupsu. On nämä silti aivan ihanat. 

4. Tässä on pieni tarina aika. Olin laittamassa parvekkeelleni yrttejä kunnes tajusin, että minulla ei ollutkaan jemmassa enää siemenen siementä. Sekä olin unohtanut ostaa aamupäivän puutarhakauppa reissulla mintun sekä tinjamin.

Otan pyörän alleni ja lähden ajamaan kohti Kaaren Prismaa, olen varma että löydän heidän puutarha puoleltaan kaiken tarvitsemani. Mutta ei. Siemenet löysin, mutta en löytänyt yhden yhtä yrttiä. Muistan, että lähistöllä on puutarha liike Muhevainen. Laitan GPS päälle ja hyppään pyörän selkään.

Matka ei mennyt niin kuin piti. Kun olin mennyt toisen alikulku tunnelin alitse, en enää tiennyt mikä tie oli vieressäni Kehä 1 vai Tampereen moottoritie? Katson karttaa, mutta en ymmärrä missä olen.

Totean hetken GPS katsottuani, että pääsen metsäpolkuja pitkin oikeaan paikkaan. Metsä oli täynnä ristiin rastiin meneviä juoksupolkuja. Pyöräilijöitä ja lenkkeilijöitä tuli joka suunnasta ja pelkäsin jääväni pyörän alle, kun pysähdyin jokaisen tieristeyksen kohdalla katsomaan mihin minun pitää jatkaa. Pienen haahuilun jälkeen pääsen asfalttitiellä ja näen että autotien takana hulmuavat Muhevaisen liput. Huokaisen helpotuksesta, mutta turhaudun pian, sillä en ymmärrä miten sinne pääsee. En löydä kävelytietä, ainoastaan autotien joka liittyy Tampereen moottoritielle.

Pyöräilen edestakaisin tietä pitkin, mutta en löydä reittiä. GPS näyttää tietä mitä ei ollut olemassakaan. Kello lyö eteenpäin ja aikaa on enää puoli tuntia, ennen kuin kauppa menee kiinni. Turhaudun, olen niin lähellä, mutta silti niin kaukana. Oli niin lähellä etten olisi kaatanut pyörääni ja vetänyt itkupotku raivareita keskellä tietä.

Totean vain itselleni, että ei auta muu kuin mennä ojan yli ja autotien poikki. Jotta pääsen ostamaan yrttini, en suostu luovuttamaan ja kääntymään takaisin kotiin.

Ei kommentteja