Arki helpommaksi kalenterin voimalla

Rakastan listojen tekemistä ja kalenterin täyttämistä, mutta vihaan sitä, että saatan kuvitella itsestäni liikoja. Tunnen itseni jo aika hyvin ja tiedän milloin valehtelen itselleni ja se käy melkein aina, kun teen to do – listoja.

Listaan ylös siivous järjestystä, urheilua, oman sekalaisen laatikkoni siivousta sekä vanhan koneen tietojen arkistointia ja tietenkin arkisia asioita. Osa sujuu aivan loistavasti ja hyvä fiilis kasvaa kun pääsee yliviivaamaan tehtyjä kohtia. Mutta sitten on ne pari kohtaa joita olen viivytellyt liian pitkää. Vanhan koneen kuvien arkistointia olen venyttänyt jo kohta vuoden!


Aloitin kevät siivouksen nyt jo sillä muuten jos aloitan sen keväällä, olen valmiina vasta syksyllä. Joidenkin asioiden tekeminen ei kiinnosta yhtään. Löysin 30 päivän siivous kalenterin jossa yhtenä päivänä saattoi olla yhden vaatekaapin siivous, toisena jääkaapin putsaus, kolmantena turhien vaatteiden myyminen, neljäntenä olohuoneen järjestäminen jne.

Tämä aikataulutus on ollut mielestäni helppo kun päivässä on vain yksi asia mikä pitää siivota. Kuun lopussa olen saanut koko asuntoni järjestykseen ja heitettyä turhat asiat pois. Kun olen saanut tämän tehtyä, minulla on itselläni palkinto. Ja vain jos teen tämän loppuun saan käydä ostamassa itselleni jotain mieleistä. Ehkä uudet kengät tai uuden mekon, sitä en tiedä vielä millä ajoin hemmotella itseäni.



Paperi kalanterit ovat mieleinen tapa pitää kirjaa päivän ja viikon menoista. Sunnuntaina yleensä kirjaan viikon tapahtumat ylös, pienet hemmottelut hetket ja tietenkin teen kalenterin ulkonäöstä mielekkäämmän ihanien tarrojen avulla.

Tuleva viikko näyttää mielenkiintoiselta näin suunniteltuna. Sunnuntai-iltana en millään malta odottaa viikon alkua. Lisään päiviin pieniä arjenluksus asioita, kuten kasvonaamio, leffailta, croisantti aamupala tai iltapäivä tee parvekkeella. Näin teidän, että tehtävälistan seassa on myös jotain muuta mukavaa.



Lue myös:

Ei kommentteja