Unelmoivin fiiliksin syksyyn

Olen viimeisen kuukauden tai oikeastaan Elokuun alusta fillistellyt syksyä. Kesälomani ajoitin elokuulle joka osoittautui hyvinkin pilviseksi ja sateiseksi. Ei mikään ihme, että ajatukset ajautuivat syksyyn. Mökillä oli aivan ihanaa käpertyä vilttiin juomaan aamukahvia ja katsella ikkunasta ulos, kun sadepisarat osuivat ikkunaan.


Loman loputtua olen ottanut rauhallisesti, sillä syysmasennus yleensä kolahtaa ja kovaa. Olen tehnyt sitä mikä on tuntunut hyvältä juuri siinä hetkessä, nauttinut rauhallisista aamuista ja katsonut Disney plussasta ”Täydellisiä naisia”. Some on tuntunut enemmän ahdistavalta kuin inspiroivalta loman jälkeen, joten annoin blogin olla vähän aikaan samoin Instagramin ja keskityin lähinnä itseeni. Nyt yli kuukauden tauon jälkeen on todella mukavaa palata takaisin tänne kirjoittelemaan.


 

En tiedä miksi, mutta syksyssä on vain sitä jotain. Se hurmaa minut joka vuosi uudelleen ja uudelleen. Kenties se muistuttaa lukuvuoden alkamisesta, on aika painaa reset nappulaa ja aloittaa alusta. Tosin viimeiset seitsemän vuotta olen ollut samassa työpaikassa, eikä syksy ole muuttanut elämääni sen kummemmin.


Mutta jokin siinä uudelleen aloittamisessa viehättää, oli se sitten vain harrastusten alkaminen tai ehkä uuden aamurutiinin löytäminen. Jostain kumman syystä tuntuu, että voisin aloittaa vaikka mitä uutta ja se tuntuu hyvältä tunteelta. Että voisin onnistua missä vain.


 

Olen leikkinyt viime aikoina ajatuksella, että olisi ehkä aika kokeilla jotain uutta työsaralla. Tähdätä ehkä hieman korkeammalle, tai kokeilla jotain ihan muuta. Pari kuukautta sitten harkitsin jo, että olisi ehkä aika lähteä takaisin koulunpenkille.


Omaan takaraivossani pienen pikkupirun, joka ei anna minun kokeilla mitään uutta, sillä se muistuttaa aina kuinka voi epäonnistua. Olen se tyyppi joka suunnittelee ja suunnittelee mitä uutta voisi tehdä. Kun on toteuttamisen aika, vetäydyn pois ja totean, että ajatus on pelottava enkä uskalla kohdata muutosta. Ehkä kaikki olikin jo ennestään tarpeeksi hyvin. Tarvitsen ehdottomasti potkun persauksille, että saan mitään aikaiseksi.


Ei kommentteja